Rabu, 3 Februari 2010

Minggu kelima ~~,

Minggu ini ada 2 orang pelawat dari Australia datang membuat kajian di sekolah. Mereka akan observe P&P guru bagi subjek tertentu. Rasanya saya tidak kena observe :D

Minggu ini juga sekolah menerima 5 orang guru praktikum. All ladies. Imnie, Atikah, Hanis, Alia, dan Nadia. Bertambah guru, kuranglah sikit waktu guru yang ada mengajar. Hehe.. Tapi khusus untuk subjek BM dan PJ sahaja :)

Isnin lepas waktu Pendidikan Seni Visual ajar origami bunga berbentuk bintang. Seronok budak-budak ni. Mungkin sebab ada hasil yang dapat dilihat. Ada yang mencuba di rumah.

Minggu ini tahun 3 baru masuk topik Count in ones. Rupanya ada juga pelajar yang tak boleh mengira dalam kiraan 1. Huhu... Takpe, takpe.. Benda baru bagi saya. Jadi, saya gunakan carta nombor panitia matematik dan buat kad nombor sendiri. Ajar kira semula dari 1-10, 11-20 dan seterusnya. Harapnya murid ini boleh faham konsepnya. Esok baru nak beri pengukuhan dan pengayaan.

Tahun 5 baru masuk Arrange number in ascending order. Kelas 5A1 dan jauh ke hadapan. Sudah masuk substraction. Kemungkinan besar soalan ujian kena asing.

Tahun 4 masih dalam rounding off numbers . Jumaat lepas bagi dalam 45 soalan bundar kepada ratus yang terdekat. Boleh pula ada 2 orang murid tak buat. Alasannya pensel tak ada dan lagi seorang terlupa. Geram betul rasanya. Kena denda. Mujur semua betul. Hmm..

Melaka sangat panas akhir-akhir ini. Astagfirullah.. kena banyak istighfar nih..

Ok, cukup sampai di sini dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan