Khamis, 14 Julai 2011

Pagi

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum warahmatullah..

Berpagi-pagi dalam fitrah Islam. Waktu ini sedang menghabiskan bacaan buku Mengapa Rasulullah Tidak Pernah Sakit. Hanya nak berkongsi buat peringatan diri sendiri dan orang lain :)

Antara tip kesihatan ialah melakukan solat tahajud. Kajian saintifik telah membuktikan bahawa orang yang solat tahajud lebih sihat kerana meningkatkan immunoglobin dan menurukan hormon stres. Maka tanamlah keazaman yang kuat supaya satu hari nanti kita dapat istiqamah melakukannya setiap hari. Insya Allah.

Saya teringat hadis Nabi mengenai peringatannya akan 5 perkara iaitu sihat sebelum sakit, kaya sebelum miskin, lapang sebelum sempit, muda sebelum tua dan hidup sebelum mati (Riwayat al-Hakim dan al-Baihaqi).

Kadang-kadang terasa masa 24 jam tu tak cukup kan. Sebenarnya bukan masa yang tidak cukup tetapi keberkatan masa itu ditarik oleh-Nya kerana cara penggunaan kita. Wallahualam.

:)

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum..

    Salam Ramadhan Al-Mubarak buat akak sekeluarga..semoga Ramadhan kali menjadi lebih baik..insyaAllah..marilah sama-sama kita tingkatkan amalan di bulan Ramadhan ini..:)

    http://wwwnurhuda-cahayapetunjuk.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. Nurhuda, selamat berpuasa juga :)

    BalasPadam