Sabtu, 9 Ogos 2014

Mencari bahan bacaan yang sesuai

Khaulah dan lap book Adab Sebelum dan Selepas Tidur

Bismillah walhamdulillah.

Sejak anak mula pandai membaca, saya baru sedar buku di pasaran untuk pembaca cilik @ early readers dalam Bahasa Melayu sangat kurang.

Terpanggil untuk bina bahan bacaan sendiri untuk anak. Insya Allah dalam rangka usaha tersebut. Namun risau beberapa faktor ; saya bukan pakar bahasa, bukan juga pakar pendidikan awal kanak-kanak. Nampaknya perlu banyak membaca lagi ^_^

Dalam masa menyiapkan draf lap book seterusnya dan buku cerita mini ini, ditakdirkan saya bersalin awal. Tangguh dahululah jawabnya projek saya ini ;)

Moga Allah memberi kesempatan saya menyiapkan projek itu nanti. Insya Allah.

Setakat ini anak membaca buku cerita BAWAL terbitan DBP satu ketika dahulu. Alhamdulillah.  Dia sangat seronok mengulit buku-buku itu meskipun diulang baca cerita yang sama :)

Oh ya, ada siri lain yang bagus untuk pembaca awal. Suka dengan siri tersebut. Terbitan Penerbitan Pelangi. Sebuah buku berharga RM3.90, 1 set ada 10 buah buku = RM39.00. Pernah nampak di Kinokuniya dan Kedai Buku Popular.




Allahu yubariku fik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan