Rabu, 18 September 2013

Program MFD

بسم الله الرحمن الرحيم 

Pada 6-8 September lalu, sukarelawan daripada MFD turun membuat program di sekolah saya. Sebelum itu elok saya ceritakan serba sedikit mengenai MFD. Nama penuhnya ialah Persatuan Orang Pekak Malaysia atau Malaysia Federation for The Deaf (MFD).

Mereka menganjurkan kem bahasa untuk membantu murid pendidikan khas bermasalah pendengaran.

Saya kira program ini membantu meningkatkan motivasi murid-murid. Mengagumkan apabila murid-murid ini memberi tumpuan sepenuhnya. Berbanding ketika berada di dalam kelas, ada sahaja gangguannya. Sekejap-sekejap mahu ke tandas, sebentar-sebentar mahu mengasah pensel. Haih.. menguji kesabaran guru (^___^;)

Saya hanya terlibat untuk beberapa slot. Jadi tidak sempat ambil gambar. Saya hanya ambil gambar buku yang disumbangkan oleh mereka ke PSS sekolah :)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan