Jumaat, 24 Januari 2014

Temu santai 3



Bismillah walhamdulillah.

Usrah malam ini terdapat pertambahan dua ahli baru dan tiga orang ahli tidak dapat hadir kerana sakit. Selepas tilawah al-Quran, sesi taaruf secara ringkas, perbincangan terus kepada ulasan buku yang dijanjikan seperti minggu lepas.

Berebut-rebut mahu ulas buku. Masya Allah anak-anak ini :) Hanya 2 orang terpilih kerana keterbatasan waktu.

Dua orang adik yang terpilih mengulas buku Emilda : Catatan Seorang Perindu tulisan Syalina Ahmad terbitan PTS One Sdn Bhd dan Aku Mahu Ke New York 2 tulisan Ain Maisarah juga terbitan PTS.



Sebenarnya saya memberi kebebasan kepada mereka memilih buku untuk diulas kerana ingin melihat minat mereka disamping boleh memberi ruang perbincangan sekiranya ada yang perlu diperkatakan.

Saya puji semua ahli yang memberi tumpuan ketika sesi bedah buku kerana kebiasaannya suasana memang gamat dengan celoteh masing-masing! ^_^



Bagus cara ulasan mereka dan saya tambah serba-sedikit kerana saya pernah membaca kedua-dua buku tersebut. (Malahan boleh dikatakan saya mengikuti hampir kesemua buku yang dihasilkan oleh Syalina Ahmad dan Ain Maisarah. Tujuan saya tidak lain tidak bukan hanya untuk mengetahui kandungan buku dan melihat sisi positif dan negatif kepada pembaca remaja. Mungkin di sinilah saya boleh aplikasikan apa yang telah saya baca selama ini.)

Akhir sekali majlis ditutup dan adik-adik ini diberi "reward" ais krim kerana kebanyakan mereka berjaya membawa 4 perkara wajib usrah (quran tafsir @ quran, buku catatan, alat tulis dan buku zikir pagi petang).

Oh ya, mereka inginkan aktiviti berasaskan mewarna minggu hadapan. Haha.. saya terpana seketika. "Ok, insya Allah." Bersorak semua yang hadir mendengar jawapan saya. Erk..aktiviti mewarna? Tunggu dan lihat. Hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan