Isnin, 3 Ogos 2015

Mati itu pasti

بسم الله الرحمن الرحيم

Subhanallah Alhamdulillah Allahu akbar, hari ini menerima perkhabaran seorang guru meninggal dunia kerana terbakar di rumahnya. Menurut sebaran di media sosial beliau dikatakan membunuh diri namun begitu sumber dari ahli keluarganya mengatakan sebaliknya. 

Buatan orang atau sihir sememangnya satu perkara yang amat digeruni. Namun kita perlu yakin bahawa segala sesuatu adalah berlaku dengan keizinan Allah. Bagi mengelak perkara ini kita perlu menjaga solat dan mengaji al-Quran. Itulah benteng pertahanan diri kita yang telah Allah dan Rasulullah Sollallahu Alaihi wasallam pesankan.

Di hari yang lain, seorang jiran sekampung saya meninggal dunia. Namun, kematiannya menimbulkan sebak di dada. Beliau meninggal dunia di masjid qariah selepas solat. Sempat berzikir astaghfirullah (3x) dan mengucapkan La ila ha illallah lalu rebah. 

Ya Allah, mereka ini telah Kau jemput pulang. Bagaimana keadaanku nanti? Ampunkan daku Ya Allah. Ampunkan dosa ibu bapaku, suami, anak-anak dan kaum keluargaku. Temukan kami di syurga-Mu Ya Allah. Amin....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan